Kundservice: kontakt@e-liquids.se | 073-6775487

Köpvillkor

Köpvillkor

Handlar du hos E-Liquids.se omfattas du självklart av konsumentköplagen, konsumenttjänstlagen och distansavtalslagen.

Beställning:

Hur lägger jag en beställer på E-liquids.se?
Varmt välkommen in till Sveriges enda specialiserade arom- och essens-butik online. Vi satsar på att erbjuda ett så stort och brett sortiment som möjligt till ett så pressat och billigt pris som bara går att ordna. Om du vill beställa aromer, essenser eller något annat från vår webshop trycker du först på en vara och sedan på den gula knappen “Lägg i varukorg”. När du har plockat ihop alla de varor du vill  köpa hos oss, klickar du på knappen den lilla kundvagnen uppe i högra hörnet och sedan på “Visa varukorg”. Nu får du en total överblick över det aromer och essenser du har valt att lägga i din varukorg. Tänk på att dubbelkolla så att du verkligen har valt rätt volym och antal, om det är möjligt att välja.

När du har granskat din varukorg kan du nu klicka på den gula knappen ”Fortsätt till kassan”. Nu får du fylla in de uppgifter vi behöver för att kunna skicka din order till dig. Du kan även välja vilken typ av frakt du önskar. Du kan nu även här välja en annan leveransadress än din betalningsadress om så önskas.

Till sist väljer du den betalnings metod du tycker passar dig bäst. Vi på E-liquids.se utökar kontinuerligt våra betalningsalternativ för att försöka att möta våra kunders behov. Vi kan i dagsläget ta emot betalningar via kortbetalningar, Swish och Paypal genom våra samarbetspartners. Är du företagare och vill köpa direkt via faktura från oss på E-liquids.se kan du bara höra av dig till oss på kontakt(at)e-liquids.se så hör vi av oss inom 24 timmar till dig.

Det tillkommer aldrig några extra avgifter som inte är inkluderat i totalsumman.

Vad gäller om jag skulle vilja ändra min order efter det att den har blivit godkänd av E-Liquds.se?
Vi på E-Liquids.se har valt att satsa på att skicka ut våra varor så fort som möjligt, vilket också betyder att vi försöker att packa och få iväg din beställning så fort vi bara kan. Detta innebär också att tiden du har på dig att ändra din order är kort. Ibland är det inte möjligt att hinna ändra sin order innan vi redan har skickat iväg den till dig. Kontakta oss så fort som möjligt via mejl eller på vår live-chat på hemsidan, om någon utav våra säljare är online svarar de omgående. Om du väljer att mejla in till oss, tänk då på att du skriver i ämnesraden “annulleringar” så prioriteras ditt mail hos oss.

Vi kommer att höra av oss så fort vi kan till dig efter det att vi mottagit och läst ditt meddelande angående din ändring av order.

Kan jag beställa från E-Liquids på något annat sätt än via hemsidan?
E-Liquids.se har förnärvarande bara möjlighet att ta beställningar via våran hemsida eller via mejl order(at)e-liquids.se, om mejlet är tydligt och inte innebär betydlig återkontakt från våran personal för att kunna utföra en korrekt order, samt betalning av ordern. Tänk på att tydligt meddela i mejlet vilken betalningsmetod som är den tilltänkta för att kunna slutföra din order.

Har E-Liquids en fysisk butik som jag kan besöka?
Vi på E-Liquids har valt att i dagsläget bara satsat på våran webbshop då detta innebär mindre omkostnader för oss och därmed lägre priser på våra varorna för dig som kund. Tankar kring fysiska butiker finns och vi kommer att meddela när och var detta blir aktuellt. Vi kommer öppna butik inom ett par månader.

Finns det möjlighet att få någon from av mängdrabatt om jag beställer mycket från er?
Utöver våra låga priser på våra aromer och essenser som vi redan har, så har vi emellanåt även olika kampanjer på produkter i webbshoppen.

Kom ihåg att även registrera dig till vårat nyhetsbrev där vi inte bara ger unika erbjudanden till nyhtesbrevs prenumeranter, du får även här veta om nya produkter som kommer att komma in på lager som du som prenumerant har första tjing på. för att anmäla dig till vårat nyhetsbrev gå då bara till fliken “Nyhetsbrev” och anmäl ditt intresse där.

Vid större köp som överstiger 2000 kr samt företagsorders har vi möjlighet att tillsammans med dig komma fram till någon form av specialare. Hör då av dig till våran kundservice så går vi gemensamt över de varor du är intresserad av, samt till vilket pris vi kan erbjuda dig dem till.

Vad gör jag om det är tekniska problem när jag ska lägga min order?
Börja med att höra av dig till oss via våran “Livechatt” eller via mail, får du inte något svar hurvida vi ska lösa problemet så vänta med att lägga din order tills dess att vi har hört av oss, så att det inte blir några felaktigheter i din order.

Försändelse:

Vad kostar det att få mina varor skickade, och hur lång tid tar det för mitt paket att komma hem till mig?

Vem står för frakten?
E-Liquids.se skickar alla ordrar med Svenska posten (om inget annat är överenskommet). Ditt paket skickas som A-post från 35 kr per försändelse, eller som spårbart och försäkrat paket från 85 kr per försändelse. Vi har även fri frakt för ordrar som överstiger ett ordervärde om 799 kr.

Vad kostar mitt paket att skicka?
Vi tar endast 35 eller 85 kronor beroende på typ av frakt du väljer, oavsett hur stor din order är.

Tänk på att vi har fri frakt vid ordrar som överstiger ett ordervärde om 799 kr. (Erbjudandet gäller endast för Svenska försändelser)

Hur lång tid tar det för min order att komma hem till mig?
Vi jobbar stenhårt på att vara snabbast i branschen på att skicka ut beställa varor till våra kunder, normalt har du din försändelse inom 1-4 arbetsdagar efter lagd och godkänd order. Vid det fall vi behöver beställa in en vara så tar det normalt ca 4-7 dagar tills din vara är hos dig.

Vid förseningar som beror på att någon av dina varor är slut, eller är en beställningsvara meddelar vi detta snarast till dig via mejl.

Tänk om jag missar att vara hemma vid utdelningstillfället?
Skulle du missa att vara hemma vid utleverering och ditt paket inte får plats i brevlådan, så tar brevbäraren och lämnar en avi lapp hos dig och tar med sig ditt paket och lämnar in den till ditt närmsta posten ombud där du nu kan hämta den. Vanligtvis har du nu 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket från och med det att du har mottagit din avi.

Orderstatus:

Får jag ett kolli id/spårningsnummer av er?
För de paket som vi skickar som spårsbart och försäkrat får du ett spårningsnummer på ditt paket av oss, övriga paket är ej spårbara!

Jag har inte fått en orderbekräftelse?
Om det av någon anledning inte skulle ha skickats ut en orderbekräftelse efter det att du har lagt och betalat för en order, kontakta då oss snarast möjligt antingen via våran “Livechatt” eller via mail på order(at)e-liquids.se . Tänk på att kolla din papperskorg i mailen innan du kontaktar oss, då detta oftast är anledningen till att du inte har fått din orderbekräftelse.

Det dröjer, och jag har ännu inte fått mitt paket?
Efter det att du har kollat så att du har fått en orderbekräftelse och att ditt paket är skickat, och att du har uppgivit korrekt adress när du la din order och det ändå inte kommer. Så ber vi dig i första hand vända dig till ditt närmsta posten ombud för att se så att det inte ligger där hos dem. Tänk på att ta med dig legitimation också, om du skulle behöva bevisa att du är ägare till paketet.

Om du där inte heller får svar på vart ditt paket har tagit vägen, var då vänlig att kontakta oss på våran mailadress order(at)e-liquids.se , så kollar vi vad som har gått snett och om vi från E-Liquids kan göra något för att påskynda i dett ärende.

Felleverans:

Om du skulle upptäcka att ditt paket inte överensstämmer med det du har beställt från oss så ber vi dig att kontakta oss snarast.

Har E-Liquids någon “Nöjd kund garanti”?
E-Liquids.se värnar om sina kunder och försöker alltid att se till att upprätthålla en god kontakt, samt nöjd kund till det yttersta för att ha dig kvar som kund. Vi försöker alltid att lösa ALLA problem och twister om det skulle uppstå några sådana. Vi lägger stor vikt vid att försöka lösa problem tillsammans med dig som kund istället för att det ska uppstå en “vi mot dem” situation.

Vid fel kontakta då oss antingen via våran “Livechatt” eller via våran mail på kontakt(at)e-liquids.se så ordnar vi tillsammans upp detta!

Annullering och returnering:

Hur ångrar jag ett köp?
Vi på E-liquids.se har du 30 dagars full retur rätt i förbindelse med ett köp. Om du ångrar ett köp omedelbart efter att den är lagd ombedes du kontakta oss så fort du bara kan, så att vi kan ha möjlighet att hinna ta bort din order innan vi har hunnit att paketera den, samt skickat iväg den.

Om detta skulle vara fallet så skriv som rubrik på meddelandet ”ångerköp”, så ser vi det snabbare och har då möjlighet att snabbt ta action på det.

Om ditt paket redan skulle vara skickat och du inte har möjlighet att hämta ut det, så har du rätt att neka att ta emot paketet.

Skulle du redan ha hunnit ta emot ditt paket och ångrar dig då, ber vi dig då att meddela oss via mail först om att du vill skicka tillbaka dem, och där får du instruktioner om hur du returnerar ditt paket till oss.

För att kunna returnera dina varor måste dem naturligtvis vara ej använda, samt i obruten förpackning så att vi kan sälja dem på nytt efter det att vi har mottagit dem i retur.

Om du har hunnit att ta emot ditt paket och sedan ångrar det, så står returkostnaden på dig som köpare. Tänk även på att paketera returen väl i minst ett vadderat kuvert, eller hårdare förpackning så att inte varorna kommer till skada under returfrakten.

 

Kontaktinformation:

Du hittar all information och hur du kan kontakta oss på fliken “Kontakt